Shared Services Canada seeks participants for Industry Focus Group; Micro/ SME/ Indigenous/ Underrepresented Groups

Are you a micro/small Indigenous business or a micro/small business owned or led by an underrepresented group (women, visible minority, person with disability)? We are looking for participants for an industry focus group.

The Center of Expertise in Agile and Innovative Procurement (CoEAIP) at Shared Services Canada (SSC) is looking for participants to pilot a mock requirement as part of ScaleUp, a  new social procurement initiative. ScaleUp is a collaborative initiative led by SSC in collaboration with TECHNATION to increase the diversity of contractors in federal government contracts. Its process includes user-friendly solicitation forms and a simplified procurement process.

We are beginning the pilot phase of the initiative, starting with a mock requirement for IT services and we need your help. The mock requirement will be simple and you will not be expected to bid with your accurate capacities and resources. You can reinvent yourself for the time being. The objective is to get your feedback on this simplified process and to determine if and how we could further improve it.

We will be conducting a kickoff session for an Industry focus group in early July. During this session, we will provide coaching on how to register to do business with the federal government to help you familiarize with its process, deliver a presentation on the ScaleUp initiative, and provide instructions and expectations for the mock requirement.  Following the kick-off session, we will go through the mock requirement solicitation process. At the end of the process, you will be sent a survey to provide your feedback. We may also conduct group or individual sessions to further discuss the feedback you provided.

If you are interested, we would like to know a little more about your business.

  1. Are you a micro or small size business (1 to 99 employees)? If yes, how many?
  2. Is your business owned or led by one of the following underrepresented groups: women, visible minority, person with a disability? If yes, which one?
  3. Is your business an Indigenous business? (Yes or no)
  4. Have you done business with the federal government before? (Yes or no)
  5. Have you done business with Shared Services Canada before? (Yes or no)
  6. Do you have a Procurement Business Number (PBN)? (Yes or no)
  7. Are you registered in the Supplier Registration Information (SRI) system? (Yes or no)
  8. Are you registered in the Procure-to-Pay system (P2P)? (Yes or no)
  9. What is your preferred language? (English or French)
  10. What type of IT services do you provide?

Please confirm your interested and submit your answers to Audrey.St-Cyr@canada.ca by July 7, 2021.

Invitations will be sent in the following week.

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Vous êtes une micro/petite entreprise autochtone ou une micro/petite entreprise détenue ou dirigée par un groupe sous-représenté (femmes, minorités visibles, personnes handicapées)? Nous recherchons des participants pour un groupe de discussion de l’industrie.

Le Centre d’expertise en approvisionnement agile et novateur (CEAAN) de Services partagés Canada (SPC) est à la recherche de participants pour piloter une simulation de besoin dans le cadre de S’élancer, une nouvelle initiative d’approvisionnement social. S’élancer est une initiative collaborative dirigée par SPC en collaboration avec TECHNATION pour accroître la diversité des entrepreneurs dans les contrats du gouvernement fédéral. Son processus comprend des formulaires de sollicitation facile à utiliser et un processus d’approvisionnement simplifié.

Nous débutons la phase de pilotage de l’initiative, en commençant par une simulation de besoin de services informatiques et nous avons besoin de votre aide. Le besoin fictif sera simple et vous ne serez pas tenu de soumissionner avec vos capacités et vos ressources réelles. Vous pouvez vous réinventer le temps de ce pilote. L’objectif est d’avoir votre avis sur ce processus simplifié et de déterminer si et comment nous pourrions l’améliorer davantage.

Nous organiserons une séance de lancement pour un groupe de discussion de l’industrie au début du mois de juillet. Au cours de cette session, nous fournirons un encadrement sur la façon de s’inscrire pour faire affaire avec le gouvernement fédéral pour vous aider à vous familiariser avec son processus, nous ferons une présentation sur l’initiative S’élancer et nous fournirons les instructions et les attentes pour le besoin fictif. Après la séance de lancement, nous passerons par le processus de sollicitation du besoin fictif. À la fin du processus, vous recevrez un sondage pour donner votre avis. Nous allons potentiellement organiser des séances de groupe ou individuelles pour discuter plus en détail des commentaires que vous avez fournis.

Si vous êtes intéressé, nous aimerions en savoir un peu plus sur votre entreprise.

  1. Êtes-vous une micro ou petite entreprise (1 à 99 employés)? Si oui, combien d’employés?
  2. Votre entreprise est-elle détenue ou dirigée par l’un des groupes sous-représentés suivants : femmes, minorités visibles, personne handicapée? Si oui, lequel ou lesquels?
  3. Votre entreprise est-elle une entreprise autochtone? (Oui ou non)
  4. Avez-vous déjà fait affaire avec le gouvernement fédéral? (Oui ou non)
  5. Avez-vous déjà fait affaire avec Services partagés Canada? (Oui ou non)
  6. Avez-vous un numéro d’entreprise d’approvisionnement (NEA)? (Oui ou non)
  7. Êtes-vous enregistré dans le système de données d’inscription des fournisseurs (DIF)? (Oui ou non)
  8. Êtes-vous inscrit au système d’approvisionnement au paiement en ligne (P2P)? (Oui ou non)
  9. Quelle est langue préférez-vous? (Anglais ou français)
  10. Quel type de services informatiques fournissez-vous ?

Veuillez confirmer votre intérêt et soumettre vos réponses à Audrey.St-Cyr@canada.ca avant le 7 juillet 2021.

Les invitations seront envoyées la semaine suivante.